Zdrowe przekąski dla niemowlaka – jak wybrać je rozsądnie?

Któż z nas nie lubi przekąsek? Podobnie jak osoby dorosłe, również dzieci lubią mieć do dyspozycji coś smacznego do przegryzienia. Dobierając przekąski dla niemowlaka, warto sięgnąć po pokarmy, które są nie tylko łatwe w gryzieniu. Oprócz tego należy zadbać również o to, by smakołyk był zdrowy i łatwy do przełknięcia. W tym poradniku znajdziesz kilka propozycji zdrowych przekąsek dla niemowlaka. Poznasz również produkty, których nie warto podawać maluchom w przerwach pomiędzy posiłkami. To, co wybierasz? Oto zdrowe przekąski dla niemowlaka.

Zdrowe przekąski dla niemowlaa – na jakie cechy należy zwracać uwagę?

Dobra przekąska to taka, która zawiera składniki odżywcze. W przypadku wyboru smakołyków dla niemowlęcia warto zadbać o to, by dziecko mogło je z łatwością połknąć. Istotna jest również faktura przekąski, którą chce się podać niemowlęciu. Z uwagi na to, że dzieci na początkowym etapie życia nie posiadają zębów, warto wybrać pokarmy miękkie lub płynne. Jeszcze jednym czynnikiem, które warto jest wziąć pod uwagę jest możliwość spakowania przekąski. Niewielkie rozmiary smakołyku sprawią, że będzie można podać go dziecku nie tylko w domu, ale także podczas spaceru. Zdrowymi i praktycznymi przekąskami dla dzieci mogą więc stać się warzywa i owoce w formie papki, a także produkty mleczne.

zdrowe przekąski dla niemowlaka

Zdrowe przekąski dla niemowlaka – jakie wybrać?

Zacznijmy od najłatwiejszych do pozyskania przekąsek odpowiednik dla niemowląt. Warzywa stanowią jedne z najpopularniejszych propozycji, dedykowanych nawet bardzo młodym dzieciom. Oczywiście, nie należy ich podawać w formie surowej, z uwagi na ich twardość. Chcąc podać małemu niemowlęciu warzywa, należy je ugotować na półtwardo, a później pokroić w kostkę. Na początku można też podawać je w formie papki. Starsze niemowlęta mogą być zaś częstowane surowymi warzywami w niewielkich kawałkach. Jakie warzywa dla niemowląt polecamy? Doskonałym wyborem dla każdego malucha będą pokrojone w słupki marchewki, plasterki ogórka a także papryka.

Kiedy maluch poznał już smak warzyw, warto urozmaicić jego menu zdrowych przekąsek o wybrane rodzaje owoców. W tym przypadku doskonałe okazują się dojrzałe banany, brzoskwinie czy truskawki. Zaletą tych owoców jest nie tylko słodki smak, ale również fakt, iż są one dodatkowym źródłem wody. Innym atutem przekąski w formie owoców jest banalnie prosty sposób  przygotowania. Owocowe smakołyki można więc bez trudu brać ze sobą na spacer z małym dzieckiem.

Przekąski dla niemowlaka w formie jogurtu

Produkty mleczne to kolejna propozycja wartościowych, a jednocześnie bezpiecznych przekąsek dla niemowląt. Zanim rodzic zdecyduje się na wdrożenie jogurtów czy twarogów do diety malucha, warto jednak upewnić się, czy nie posiada on alergii pokarmowych. Jeśli pod tym względem badania nie wykażą żadnych nieprawidłowości – można śmiało podawać dziecku naturalne jogurty czy też serki naturalne.

Niewątpliwą zaletą produktów mlecznych w formie przekąski jest fakt, iż są one łatwo dostępna a jednocześnie bardzo wygodne w przygotowaniu. Wybierając jogurty dla dziecka, warto jednak zwrócić uwagę na produkty niesłodzone, a także na te, które nie zawierają sztucznych związków barwiących czy konserwujących.

Chrupki kukurydziane – popularny smakołyk dla malucha

Aby niemowlę mogło prawidłowo się rozwijać, powinno nauczyć się gryźć. Chrupki kukurydziane są na to rewelacyjnym sposobem. Podobne funkcje mogą również spełniać odpowiednio dobrane wafle ryżowe z dodatkami zbóż. Łatwo dostępne, a także proste w pakowaniu i przechowywaniu chrupki mogą towarzyszyć dziecku nie tylko w wózku, ale także podczas dłuższej podróży. Ich dodatkową zaletą jest fakt, iż nie psują się pod wpływem wysokiej temperatury. Chrupki i wafle kukurydziane można podawać dziecku już od 6. miesiąca życia

Jakich przekąsek dla niemowlaka należy unikać?

W sklepach można natknąć się na różnego rodzaju produkty żywnościowe przeznaczone dla najmłodszych. Warto jednak pamiętać, iż nie każdy z nich okazuje się bezpieczny i wartościowy dla niemowlaka. Poszukując zdrowych przekąsek dla malucha, warto czytać składy produktów i wybierać te, które posiadają najmniej składników. 

Małym dzieciom nie należy podawać żywności zawierającej syrop glukozowo-fruktozowy, a także różnego rodzaju tłuszcz. Takie składniki często pojawiają się we wszelkiego rodzaju ciastkach czy słodzonych napojach. Nie oznacza to jednak, że oba rodzaje produktu nie są przeznaczone dla niemowląt. Małym dzieciom można dla przykładu podawać nisko przetworzone herbatniki czy biszkopty a także soki bez dodatku sztucznych składników. 

Wybór zdrowych przekąsek dla niemowlaka powinien być oparty nie tylko o wygodę rodzica. Sięgając po odpowiednio dobrane i przygotowane owoce, warzywa czy niskosłodzone słodkości można mieć pewność, że dziecko będzie zadowolone ze smakołyków a jednocześnie nie stanie mu się żadna krzywda. Warto więc przyłożyć do tego tematu nieco więcej uwagi. Odpowiednio dobrana dieta malucha zapewni mu optymalną ilość składników odżywczych oraz obniży ryzyko wystąpienia próchnicy.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Skonsultuj się z lekarzem.

Jesteśmy tu dla Ciebie. Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne. Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.