Zdrowa kolacja dla dzieci – co zamiast kanapek?

Dzisiaj trudno napisać jednoznacznie, co jest zdrowe, a co nie. Przede wszystkim z powodu licznych kontrowersji, które wzbudzają wydawać by się mogło bezpieczne produkty spożywcze. Problemem jest także jakość żywności. Mimo to, warto propagować dobre wybory. Jak powinna wyglądać zdrowa kolacja dla dzieci? Przeczytaj koniecznie!

Kiedy jeść kolację?

Kolacja to ostatni posiłek przed pójściem spać. Idealnie jeśli zostanie zjedzona na godzinę przed położeniem dziecka do łóżka (w przypadku malucha do dwóch lat) i dwóch godzin (gdy dziecko jest starsze). Dlaczego to ważne?

Z prostej przyczyny. Żołądek zacznie trawić pożywienie i nie będzie obciążony w nocy. Poza tym dziecko szybciej zaśnie. Młodszemu maluszkowi, który dopomina się jedzenia przed snem można wręczyć szklankę mleka.

Kolacja dla dziecka powinna dostarczać około 20% dziennego zapotrzebowania na kalorie.

Zdrowa kolacja dla dzieci – jajka

Jajka faszerowane, jajka udające myszki, a może jajecznica lub omlet? Większość maluchów akceptuje takie dania. Ich sporym atutem jest możliwość połączenia jajek z warzywami, w ten sposób zwiększając ich wartość odżywczą i listę dostarczanych z daniem witamin.

Świetnie sprawdzają się także muffinki jajeczne, które można jeść na ciepło lub zimno. Wystarczy roztrzepać jajko, przyprawić ulubionymi dodatkami, wrzucić do środka paprykę, szpinak, cukinię czy ulubiony ser. Wkładamy do foremek muffinkowych i zapiekamy w piekarniku.

zdrowy posiłek dla dzieci

Zdrowa kolacja dla dzieci – koktajl zamiast soku

Dla dzieci dobrym rozwiązaniem mogą być smaczne i zdrowe koktajle, które przygotujemy w kilka chwil w domu. Przepisów jest całe mnóstwo.

Warto wypróbować przykładowo połączenia jarmużu, z bananem i sokiem pomarańczowym. To prawdziwa bomba witaminowa, która pozwala dostarczyć wielu cennych składników niezbędnych do rozwoju.

Warzywne pojazdy

Według nowej piramidy zdrowego żywienia, powinniśmy jeść najwięcej warzyw. To one stanowią podstawę piramidy. To właśnie ich powinno być najwięcej w codziennym menu. Jak jest naprawdę?

Niestety bywa z tym różnie. Większość z nas zjada za mało zieleniny. Zdrowa kanapka w Polsce to ta, która składa się z sera i plastra ogórka. Zapominamy o tym, że opcji jest znacznie więcej. Są pasty warzywne (np. orzechów włoskich i pieczonej papryki, soczewicy i pestek dyni), które świetnie nadają się na chleb, można przygotować warzywny humus, albo warzywne pojazdy, takie, jak na poniższym zdjęciu.

warzywne pojazdy

Jaglanka/owsianka z dodatkami

Zamiast miski pełnej płatków kukurydzianych warto podać dziecku owsiankę lub jaglankę z ulubionymi dodatkami. Świetnie nadadzą się do tego celu sezonowe owoce, wiórki kokosowe, migdały, orzechy.

Kasza jaglana, owsiana, a także gryczana pozwala na szybkie nasycenie głodu. Jest przy tym niezwykle cennym źródłem witamin!

jaglanka

 

Zdrowe placuszki warzywne dla dzieci

Jeśli chodzi nam po głowie zdrowa kolacja dla dzieci, sprawdzić się mogą smaczne warzywne placuszki, które przygotujemy na bazie ziemniaka, cukinii, marchwi. Do tego wystarczy dodać jajka, olej i odrobinę mąki, by przygotować smaczne danie na kolację. Placuszki są smażone, mogą być ciężkostrawne, dlatego warto je przygotowywać od czasu do czasu.

Naleśniki gryczane

A może proste i naprawdę błyskawiczne w przygotowaniu naleśniki gryczane? Tu przeczytasz, jak je przygotować.

Jesteśmy tu dla Ciebie. Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne. Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.