Co zamiast chipsów?

Czy dzieci mogą jeść chipsy?

Warto wprowadzić zdrowe zasady. Jeśli chcemy, by nasze maluchy zdrowo się odżywiały, najlepiej nie podawać im chipsów. Niestety możemy być pewni, że prędzej czy później spróbują tej przekąski, dlatego raczej nie ma co liczyć, że uchronimy je przed śmieciowym jedzeniem w 100%. Dobrze wprowadzać zdrowe nawyki i zaproponować:

  • domowe chipsy ziemniaczane – przygotuj ulubione przyprawy i ziemniaki. Pokrój ziemniaki w cienkie plasterki, posmaruj każdy kawałek oliwą z oliwek, posyp przyprawami, włóż do piekarnika i piecz w temperaturze 220 stopni z termoobiegiem przez około 10 minut.
  • domowe chipsy marchewkowe – marchew myjemy i obieramy, kroimy w cienkie plasterki, skrapiamy oliwką z oliwek, posypujemy przyprawami (np.czerwoną papryką lub cynamonem), pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez około 15-20minut, co jakiś czas mieszając.
  • domowe chipsy jabłkowe  – jabłka myjemy, kroimy w plasterki, posypujemy cynamonem i suszymy w suszarce lub piekarniku aż będą lekko chrupiące.
  • prażone pestki słonecznika z solą morską lub kamienną,
  • prażone pestki dyni,
  • prażone pestki migdałów.
Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Skonsultuj się z lekarzem.

Jesteśmy tu dla Ciebie. Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne. Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

  1. Jola Jola

    Zamiast chipsów spacer ;)