Warzywa wzmacniające odporność – złota 8!

Świadomość dotycząca korzyści zdrowotnych wynikających z jedzenia warzyw jest ogromna. Gorzej wygląda to w praktyce. Są dzieci, które mimo wzorcowego rozszerzania diety, po czasie odmawiają jedzenia warzyw. Są też takie, które ze względu na otrzymywanie niepoprawnie skomponowanych posiłków, nie mają nawet szans, by polubić warzyw. Jedno jest pewne – niezależnie od sytuacji – nie należy zmuszać dzieci do jedzenia. Warto jednak zachęcać dobrym przykładem. Oto warzywa wzmacniające odporność, które warto podawać szczególnie często, zwłaszcza jesienią.

Warzywa wzmacniające odporność. Czerwona papryka

Czerwona papryka zawiera dwa razy więcej witaminy C niż cytrusy. Poza tym jest cennym źródłem beta-karotenu. Nie tylko wzmacnia odporność, ale również korzystnie wpływa na wygląd skóry, włosów i paznokci.

Dziecko nie chce jeść papryki? Wypróbuj domową pastę paprykową na kanapki! Bez problemu przygotujesz ją w domu!

Warzywa wzmacniające odporność: jarmuż

Już jedna filiżanka jarmużu dostarcza dziennej dawki witaminy C. Warzywo to jest również cennym źródłem witaminy K, karotenoidów, białka, żelaza, błonnika. Oprócz właściwości wzmacniających organizm, jarmuż pomaga utrzymać optymalny poziom cukru we krwi, w ten sposób chroni przed podjadaniem i tyciem.

warzywa wzmacniajace odporność

Warzywa wzmacniające odporność: buraki

W sezonie jesienno-zimowym nie powinno zabraknąć w naszej diecie również buraków, które stymulują układ immunologiczny do sprawniejszej odpowiedzi. Właściwości zdrowotne burak zawdzięcza betalainom, jest też bardzo ważnym źródłem żelaza.

Warzywa wzmacniające odporność: kiszona kapusta

Kiszona kapusta dostarcza mnóstwo witamin z grupy B oraz cenną witaminę C. Warto ją włączyć do diety również ze względu na witaminy E, P, wapń, magnez, beta-karoten, żelazo, potas i siarkę. Kapusta kiszona jest przede wszystkim źródłem probiotyków, które pozwalają zasiedlić jelita dobrymi bakteriami. Dzisiaj nie jest już tajemnicą, że dobra odporność pochodzi właśnie z jelit.

Warzywa wzmacniająca odporność: pietruszka

Pietruszka zawiera ponad dwukrotnie więcej witaminy C niż cytryna. Jest również cennym źródłem potasu, który oczyszcza i odtruwa organizm, redukuje stany zapalne. Dodana do koktajlu lub pasty na kanapki może zdziałać cuda. Warto posiekać drobno natkę pietruszki i dodać ją do zup, sosów i kotletów.

Warzywa wzmacniające odporność. Brokuły

Cennym źródłem witamin i minerałów są brokuły, które dostarczają mnóstwo witamin: A, C, E. Warto je jeść także ze względu na wysoką zwartość błonnika i przeciwutleniaczy. By jednak zachować właściwości zdrowotne, gotuj brokuły na parze lub podawaj surowo. Spróbuj podać dziecku placuszki lub kotleciki brokułowe.

Warzywa wzmacniające odporność. Szpinak

Do jedzenia szpinaku wielu współczesnych rodziców przekonywano w przeszłości. Dla sporej grupy wspomnienia te nie są najlepsze. Dzisiaj mamy dostęp jednak do tak wielu nowatorskich przepisów uwzględniających szpinak, że nawet mimo niechęci, warto spróbować się przekonać. Dlaczego? Ponieważ szpinak jest cennym źródłem witaminy C, beta-karotenu, a po lekkim podgotowaniu również witaminy A.

Warzywa wzmacniające odporność. Słodkie ziemniaki

Bataty są bogatym źródłem beta-karotenu, który przekształca się w witaminę A. Ta ma bezpośredni wpływ na skórę. Zdrowa kondycja skóry pozwala uchronić organizm przed wieloma zagrożeniami.

Ponadto słodkie ziemniaki dostarczają żelaza, wapnia, witaminy C, potasu, magnezu, witamin z grupy B (głównie B1, B2, B6, PP i kwasu foliowego).

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Skonsultuj się z lekarzem.

Jesteśmy tu dla Ciebie. Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne. Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

    Polecane tematy