Jakie słodycze w ciąży?

Czy w ciąży można jeść słodycze? Mowa o tych gotowych, dostępnych w każdym sklepie.

Co mama to opinia….

Jeśli zapytać lekarza lub dietetyka, odpowiedź jest właściwie zawsze taka sama.

Słodycze są dozwolone w ciąży, ale najlepiej przygotowane samodzielnie w domu, z dobrej jakości składników. Wszystko po to, by uniknąć jedzenia wysokoprzetworzonych posiłków, pełnych zbędnych składników dodatkowych, w tym przede wszystkim podejrzanych o działanie rakotwórcze konserwantów.

1779707_10152312821865250_703684534745260931_nSłodycze przygotowane w domu mają też tę przewagę, że dokładnie wiemy, co kryją. Możemy być również pewni ich świeżości. Poza tym łatwiej nimi zaspokoić „ochotę na słodkie”. Gotowe słodycze są bowiem tak komponowane, by podsycać apetyt na cukier, a nie by go zaspokajać.

W domu możemy również użyć zdrowszych zamienników cukru rafinowanego, na przykład miodu, większej ilości owoców i w ten sposób uzyskać smaczny i zdrowy deser.

A co z gotowego asortymentu możemy zjeść bez zbędnych wyrzutów sumienia?

Tutaj na pierwszym miejscu znajduje się gorzka czekolada. Niestety najgorszym wyborem wśród czekolad jest czekolada biła, bogata w cukier i pełna niezdrowych dodatków.

Gorzka czekolada zawiera:

  • dużą dawkę przeciwutleniaczy,
  • mniejszą ilość cukru,
  • jest uboższa w niezdrowy tłuszcz,
  • tłuszcz w maśle kakaowym – kwas stearynowy nie podnosi cholesterolu we krwi tak jak robią to inne rodzaje tłuszczu,
  • nie musisz się przejmować zawartością kofeiny w czekoladzie. Jedząc kilka kawałków, dostarczasz jej naprawdę niewiele.

Najlepiej wybierać czekoladę zawierającą jak najwyższy procent kakao. Możemy zacząć od tej zawierającej 60% kakao, następnie próbując tę zawierającą 70%, by skończyć i pozostać na tę posiadającej w składzie 80% kakao.

W ciąży możesz wybierać też niesłodzone kakao w proszku i pić je rozpuszczone w ciepłym mleku. Możesz dodać do niego niewielką ilość miodu.

W ciąży sięgnij również po suszone owoce oraz owoce świeże i mrożone.

Pamiętaj, że wszystko, co jesz, dostarczasz też dziecku. Z drugiej strony pozbądź się wyrzutów sumienia i nie przejmuj się, jeśli od czasu do czasu wybierzesz mniej zdrowe słodycze.

 

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Skonsultuj się z lekarzem.

Jesteśmy tu dla Ciebie. Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne. Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

  1. Kaśka Kaśka

    Uwielbiam suszone owoce. W ciąży miałam również wielki apetyt na arbuzy i melony. Na te drugie do dziś nie mogę patrzeć ;) Ale gorzka czekolada – do niej nigdy się nie przekonam. Wiem, że jest zdrowsza i w ogóle, ale… to nie to samo ;P