Poranne mdłości – najlepsze sposoby bezpieczne w ciąży

Poranne mdłości to jeden z najmniej trafnych terminów kojarzonych z ciążą. Przykre odczucia rzadko towarzyszą przyszłej mamie tylko o poranku. Mogą pojawiać się o każdej porze dnia i nocy, prowokując nawet trzydziestokrotne wymioty w przeciągu kilkunastu godzin. Problem z mdłościami w ciąży może być zatem ogromny. Jak sobie z nim radzić?

Poranne mdłości – każda ciąża jest inna

Poranne mdłości mogą objawiać się tylko nieprzyjemnym uczuciem towarzyszącym przyszłym mamom o poranku, w sklepach (np. przy dziale rybnym), czy w zatłoczonym autobusie. Nie zawsze prowadzą do wymiotów. Czasami są jednak tak silne, że zmuszają do odwiedzenia toalety nawet wielokrotnie tego samego dnia. U niewielkiego procenta przyszłych mam są tak dokuczliwe, że uniemożliwiają normalne funkcjonowanie w pierwszych tygodniach ciąży.

Niezależnie od intensywności przeżywanych objawów, warto zastosować się do rad, które pozwalają poranne mdłości nieco wygłuszyć.

poranne mdłości

Dobre informacje

Dobre informacje, od których należy zacząć są następujące:

  • mdłości w ciąży nie są groźne dla Twojego dziecka. Są „tylko” dotkliwe dla Ciebie,
  • 50% kobiet odczuwających mdłości również wymiotuje – czyli masz 50% szans, że u Ciebie skończy się „tylko” na mdłościach…
  • nieprzyjemne odczucia kończą się u większości przyszłych mam w 16-20 tygodniu ciąży.

Mdłości w ciąży są zazwyczaj związane z wahaniami hormonalnymi. Stabilizująca się gospodarka w drugim trymestrze ciąży zazwyczaj kończy nieprzyjemne symptomy związane z początkiem ciąży.

Złe informacje

  • aż 80% przyszłych mam doświadcza mdłości w ciąży – dlatego najprawdopodobniej również Ty będziesz się z nimi borykała.

Dobrze zatem zrobić wszystko, by zminimalizować przykre objawy.

Jak radzić sobie z porannymi mdłościami?

  • przed pójściem spać, połóż sobie koło łóżka coś do jedzenia, wystarczy herbatnik czy sucharek. Zjedz go przed wstaniem z łóżka,
  • nie zrywaj się z rana z łóżka, wstawaj powoli,
  • zadbaj o odpoczynek w ciągu dnia – mdłości pojawiają się, gdy do głosu dochodzi zmęczenie,
  • pij duże ilości wody, najlepiej małymi łyczkami, by nie prowokować wymiotów,
  • jedz częste i małe posiłki,
  • zwracaj uwagę, by posiłki były wysokowęglanowe, z niewielką ilością tłuszczu,
  • unikaj gorących dań, jedz posiłki letnie – w ten sposób unikniesz wdychania intensywnych zapachów, które mogą prowokować mdłości,
  • unikaj zimnych, ostrych czy mocno słodkich napojów,
  • jeśli nie jest to koniecznie, nie gotuj. Jedz posiłki przygotowane przez partnera czy innych członków rodziców,
  • ubieraj się wygodnie,
  • nie myśl o mdłościach, by ich nie sprowokować,
  • na mdłości, nawet te wyjątkowo silne, pomaga siemię lniane,
  • pomocny jest również imbir i mięta.

Jesteśmy tu dla Ciebie.
Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne.
Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

  1. Kaja Kaja

    Ja niestety mdłości w ciązy miałam bardzo długo…w drugim trymestrze też :(

  2. Ala Ala

    U mnie mdłości trwały całymi dniami…schudłam na początku ciąży

  3. Alutka Alutka

    Ech mnie męczyły prawie przez całą ciążę….