Papryka w diecie dziecka

Mamy, które wprowadzają nowe składniki do diety dziecka zgodnie z kalendarzem decydują się na podanie papryki w 10 miesiącu życia, tuż po tym, kiedy niemowlę skończy 9 miesiąc.

Na początku zaleca się paprykę gotować i w takiej postaci podawać dziecku. Następnie można podać surową paprykę, bacznie obserwując reakcję maluszka. I choć papryka często powoduje reakcje alergiczne, warto włączyć ją do diety niemowlaka, bo to warzywo pełne cennych składników odżywczych.

Zalety jedzenia papryki dla całej rodziny

papryka dietaPapryka to cenne źródło witaminy C (cenniejsze od cytryny).

Papryka zachowuje większość swoich właściwości nawet po upieczeniu czy ususzeniu.

Reguluje ciśnienie krwi, zapobiega miażdżycy.

Zawiera dużą ilość witaminy A i E: bardzo korzystnie wpływających na zdrowie.

Poprawia odporność.

Zawarte w papryce polifenole usuwają wolne rodniki i spowalniają proces starzenia się.

Zanim zaczęto produkować syntetyczną witaminę C pozyskiwano ją na skalę przemysłową właśnie z papryki.

Papryka jest niezastąpionym środkiem w profilaktyce chorób krążenia.

W starszym wieku chroni przed chorobami oczu (na przykład zaćmą).

Jest dostępna w kilku kolorach, dzięki temu pozwala przygotować barwne posiłki (kolor papryki zależy od stadium dojrzałości – np. papryka zielona to papryka niedojrzała – oraz odmiany).

Smak papryki jest różny w odniesieniu do konkretnego koloru (czerwona papryka jest słodsza niż zielona, a żółta uważana jest za najłagodniejszą odmianę).

Papryka zielona zawiera duże ilości kwasu foliowego, szczególnie cennego dla kobiet w ciąży i planujących dziecko.

Papryka pomarańczowa zawiera komplet witamin z grupy B oraz wapń, potas, żelazo, miedź i magnez.

Papryka dla niemowlaka?

W 2006 ukazał się raport przygotowany przez Environmental Working Group, w którym udało się ustalić, że papryka to jedno z warzyw najbardziej „zanieczyszczonych” pestycydami. Dlatego przed podaniem papryki dziecku zaleca się jej dokładne umycie, a najlepiej obranie (usunięcie wierzchniej warstwy warzywa). Ideałem byłoby pozyskiwanie papryki z dobrego źródła, najlepiej w wersji bio.

Na początek warto dla niemowlaka wybrać paprykę żółtą lub czerwoną. Zielona ma ostrzejszy smak, stąd sprawdzi się dla starszego malucha.  Paprykę na początek najlepiej ugotować bądź grillować w domu.

Przed podaniem maluszkowi poleca się z papryki zdjąć skórę. Jak to zrobić? Wystarczy przypiec warzywo nad palnikiem, co pozwoli również wydobyć z niego słodszy smak. Paprykę można również gotować przez 5 minut i ściągnąć skórę od ogonka ku końcowi.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Skonsultuj się z lekarzem.

Jesteśmy tu dla Ciebie. Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne. Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

  1. monika06 monika06

    ‚k’ smaczna, cenna w witaminki, kolorowa, no coz trzeba wiecej!-az slinka cieknie! moje dziecie zjada ja etapami tzn raz z checia sama wygryza dziurki a drugiego dnia mowi, ze smierdzi- no coz ja ja kocham, wiec ciagle w kuchni kroluje adziecie zjada jak ma ochote;)

  2. Iwonka Iwonka

    Polecam na początek paprykę gotować…surowa może być za bardzo wyrazista w smaku…

  3. kinia kinia

    A tak się ostatnio zastanawiałam, czy mogę już podać paprykę malutkiej. :)