Największe korzyści z jedzenia czerwonych porzeczek

Mamy sezon na czerwone porzeczki. Owoców jest sporo, kosztują około 5 złotych za kilogram. Warto po nie sięgać, bo kryją mnóstwo korzyści, świetnych dla całej rodziny! Jakich?

Czerwona porzeczka

Czerwona porzeczka należy do rodziny agrestowatych. Jest znana w Polsce od dawna. Uprawiana jest ponadto w Belgii, Francji, Norwegii, Szwecji, Holandii i we Włoszech.

Można ją jeść na świeżo i po obróbce – w dżemie, galaretce, soku. Porcja 100 gramów porzeczek zawiera 14 gramów węglowodanów, 1,5 grama białka i 0,2 grama tłuszczu. W 100 gramach jest 56 kalorii.

czerwone porzeczki

Jakie zalety ma czerwona porzeczka?

  • czerwona porzeczka ma niski indeks glikemiczny. Pozwala zachować stabilny poziom cukru we krwi, chroni przed jego nagłym wahaniem,
  • ma mnóstwo witaminy C – jedna filiżanka czerwonej porzeczki pozwala zaspokoić 77% zapotrzebowanie na witaminę C. Owoce dostarczają mnóstwo przeciwutleniaczy, które wzmacniają organizm i pozwalają chronić go przed chorobami,
  • jest cennym źródłem witaminy K, która pozwala zachować zdrowe i mocne kości,
  • dostarcza manganu, w jednej filiżance znajduje się 100% tego składnika,
  • filiżanka porzeczek ma 15 mg magnezu,
  • pozytywnie wpływa na wygląd, pozwala na produkcję wystarczającej ilości kolagenu, który zachowuje zdrowy, młody wygląd włosów i skóry,
  • polecana jest dla osób cierpiących z powodu niedoboru czerwonych krwinek, może wspomóc wychodzenie z anemii, wszystko ze względu na zawartość żelaza – w porzeczkach znajduje się go 6%,
  • wspomaga układ trawienny i chroni przed zaparciami,
  • dzięki błonnikowi daje uczucie sytości i chroni przed podjadaniem,
  • zmniejsza ryzyko rozwoju chorób serca i nowotworów.

A Ty lubisz czerwone porzeczki?

Jesteśmy tu dla Ciebie. Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne. Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.