Co kradnie nam witaminy? Czyli co zmniejsza wchłanianie witamin

Biała mąka

Rafinowana, biała mąka, z której powstaje sprężyste pieczywo niszczy nasze zdrowie. To nie przesada. Udowodniono to wielokrotnie i bardzo dawno temu, na przykład odkrywając mumie, w których chowano najbogatszych Egipcjan, jadających oczyszczone ziarno. To właśnie oni chorowali na miażdżycę, otyłość, nowotwory i choroby jelit.

Biała mąka jest pozbawiona wszystkich cennych witamin i błonnika, który znajdują się w pięciu zewnętrznych warstwach odrzucanych od białej mąki i zmielonych w formie otrębów.

Biała mąka jest uboga w składniki odżywcze i w gruncie rzeczy z tego powodu jej duże spożywanie jest szkodliwe.Poza tym pozbawia organizm zapasu niacyny i magnezu.

Nikotyna

Nie od dzisiaj wiadomo, że palenie papierosów szkodzi. Zarówno czynne jak i bierne.

Pozbawia nas również cennych witamin – tiaminy, witaminy C, kwasu foliowego, fosforu. Sporo, prawda?

Antybiotyki

Antybiotyki powinny być zapisywane ostrożnie. Niestety często podawane bezrefleksyjnie, „osłonowo”. Niestety to bardzo zły pomysł, który sprawia, że zniszczona zostaje naturalna mikroflora bakteryjna, a organizm pozbawiony zostaje witaminy K i B – aż do czasu odbudowy mikroflory, co może trwać nawet pół roku…

Alkohol i syropy na kaszel zawierające alkohol

Niekorzystnie na wchłanianie witamin działają również produkty zawierające alkohol, które doprowadzają do prawdziwego spustoszenia – powodują rozkład witamin z grupy B, A, kwasu foliowego, żelaza, synku, magnezu, selenu.

Kawa i herbata

Kawa i herbata zwłaszcza pita w nadmiarze może prowadzić do wielu niedoborów – wszystko z powodu taniny, którą zawieraja, a która prowadzi do utraty wapnia, zmniejsza wchłanianie żelaza, niszczy zapasy  biotyny i potasu.

Lepszym wyborem będzie zielona herbata, która jest źródłem witamin C, E, B i soli mineralnych

 

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Skonsultuj się z lekarzem.

Jesteśmy tu dla Ciebie. Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne. Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

  1. Marta Marta

    witaminy kradnie nam również przetwarzanie żywności do granic możliwości, jej przygotowanie wbrew rozsądkowi. dlatego warto jeść posiłki przygotowane z najprostszych składników, najlepiej sezonowych

  2. Ilona Ilona

    fajny przewodnik, szkoda, ze lekarze o tym nie mówią, tylko od razu suplementy a tam takie dodatki, że szkoda gadac, np. aspartam