Co kradnie nam witaminy? Czyli co zmniejsza wchłanianie witamin

Często robimy badania krwi i się dziwimy – jak to możliwe, że w naszym organizmie istnieją takie braki? Skąd tak liczne niedobory? Dlaczego czujemy się zmęczeni, nie jesteśmy w stanie naprawdę wypocząć?

Tymczasem odpowiedź kryje się w naszym sposobie życia.

Aspiryna czyli lek nieidealny

witaminyAspiryna (kwas acetylosalicylowy) to lek, którym zachwycił się świat ze względu na jego szerokie możliwości zastosowania. Dzisiaj tabletki są stosowane na ból, gorączkę czy nawet osłabienie spowodowane kacem. Niestety nie jest to lek idealny. Nie ma takich. Absolutnie każdy lek powoduje skutki uboczne.

Aspiryna nie może być stosowana u dzieci poniżej 12 roku życia z obawy przed wystąpieniem groźnego w skutkach zespołu Rey’a. Jej częste spożywanie prowadzi do uszkodzeń błon śluzowych żołądka, może powodować też astmę aspirynową.

Jest jednak coś jeszcze – aspiryna czterokrotnie zwiększa wydalanie witaminy C, kwasu foliowego i żelaza. Pozbawia nas również witaminy B1. Zmniejsza wchłanianie glukozy, witaminy K, potasu i glukozy.

Rafinowany cukier

Rafinowany cukier w wielu środowiskach został zakwalifikowywany jako „trucizna” (np. William Coda Martin). To skrajne oceny, ale niepozbawione mocnych argumentów. Wszyscy zgadzają się co do tego, że cukier jest szkodliwy, nie dość, że sam pozbawiony jest witamin i cennych substancji, to  kradnie je osobie, która go spożywa.

Cukier niszczy biotynę, witaminę C i chlor. Poza tym usunięcie cukru rafinowanego z diety zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwory, cukrzycę, otyłość.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Skonsultuj się z lekarzem.

Jesteśmy tu dla Ciebie. Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne. Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

  1. Marta Marta

    witaminy kradnie nam również przetwarzanie żywności do granic możliwości, jej przygotowanie wbrew rozsądkowi. dlatego warto jeść posiłki przygotowane z najprostszych składników, najlepiej sezonowych

  2. Ilona Ilona

    fajny przewodnik, szkoda, ze lekarze o tym nie mówią, tylko od razu suplementy a tam takie dodatki, że szkoda gadac, np. aspartam