Koktajle warzywne dla dzieci: najlepsze przepisy

Eksperci alarmują, żeby zwrócić uwagę na swoje nawyki żywieniowe, bo z pokolenia na pokolenie problem z otyłością i pogorszeniem zdrowia jest coraz większy. Przykład idzie niestety z góry. Jemy za mało warzyw. Nie podajemy ich również tak często jak powinniśmy naszym dzieciom. Tymczasem, według wytycznych, należy to robić kilkakrotnie w ciągu dnia, także w wersji płynnej. Dlatego koktajle warzywne warto na stałe włączyć w swoje menu. W jaki sposób, by nie spotkać się z protestem?

Koktajle warzywne, dlaczego warto „pić warzywa”?

Koktajle warzywne są bardzo zdrowe:

  • usuwają z organizmu toksyny (dzięki wysokiej zawartości chlorofilu),
  • dostarczają cennych witamin i składników mineralnych,
  • wspomagają pracę wszystkich układów, szczególnie układu immunologicznego,
  • pozwalają na „przemycanie wielu warzyw”,
  • mogą występować w nieskończonej liczbie wariantów smakowych.

Warzywa w wersji płynnej są lepiej tolerowane i  błyskawicznie przyswajane. Pozwalają wzbogacić dietę w cenne składniki szybciej i efektywniej, nie obciążając tak układu pokarmowego jak surowe warzywa, których spożywanie jest czasochłonne.

Uwaga – koktajle warzywne warto spożywać od razu po przygotowaniu. Wtedy są najsmaczniejsze i najzdrowsze.

koktajle warzywne

Koktajle warzywne na początek: przepisy

Koktajle warzywne w diecie dziecka są często trudne w zaakceptowaniu. Dlatego zamiast zaczynać od czystych smoothie warzywnych, warto na wstępie wzbogacić ich smak o naturalną słodycz owoców. Dzięki temu mamy większą szansę na pozytywny odbiór naszej propozycji przez małych recenzentów.

Koktajl warzywno-owocowy na początek przepis:

  • około 200 gramów szpinaku,
  • jeden ogórek zielony,
  • dwa duże dojrzałe banany (najlepiej z lekko „pokropioną” skórką)
  • pół kilograma truskawek,
  • woda

Warzywa i owoce dobrze płuczemy, obieramy, ogórka ścieramy, wszystko wrzucamy do blendera. Podajemy schłodzone.

Koktajl warzywno-owocowy: przepis, który na pewno się sprawdzi

  • dwa pomarańcze
  • pół banana
  • pół szklanki szpinaku/rukoli
  • pół szklanki wody

Pomarańcze obieramy, dzielimy, banana kroimy na kawałki, dodajemy pozostałe składniki i miksujemy.

Koktajl warzywny z selerem

  • pół selera
  • pół szklanki szpinaku,
  • kilka listków sałaty
  • sok z cytryny
  • pół ogórka
  • pół szklanki wody

Koktajl warzywny z natką pietruszki

  • natka pietruszki
  • pomarańcza
  • cytryna
  • woda

Wszystkie składniki łączymy. Koktajl najlepiej smakuje schłodzony.

Koktajl z jarmużem

  • szklanka jarmużu
  • pomarańcza
  • gruszka
  • banan

Wszystkie składniki łączymy (pomarańczę, grusze i banana uprzednio obieramy).

Koktajl z marchewką i cukinią

  • 3 średnie marchewki
  • kawałek selera
  • pęczek zielonej pietruszki
  • kawałek cukinii,
  • sok z grejpfruta

Marchew, seler, cukinię i pietruszkę myjemy, drobno kroimy. Miksujemy na drobną masę, dodajemy sok z grejpfruta do uzyskania optymalnej konsystencji i jeszcze raz mieszamy.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Skonsultuj się z lekarzem.

Jesteśmy tu dla Ciebie. Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne. Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

  1. Katarzyna Katarzyna

    mniami, super przepisy