Kasza jaglana dla niemowlaka – świetna nie tylko do rozszerzania diety

Kasza jaglana to jedna ze zdrowszych kasz. Może być wprowadzana już do diety niemowlaka jako jedna z pierwszych kasz. Jest bardzo dobrze tolerowana, rzadko wywołuje alergie lub nietolerancje. Jakie zalety ma kasza jaglana dla niemowlaka? Kiedy można ją wprowadzać i w jakiej formie? Przeczytaj koniecznie.

Kasza jaglana dla niemowlaka to świetna opcja

Kasza jaglana jest lekkostrawna, łatwo przyswajalna, pożywna, ma mnóstwo cennych składników odżywczych. Rzadko uczula. Nie zawiera glutenu, dlatego może być bezpiecznie wprowadzana do diety niemowlaków szczególnie narażonych na rozwój celiakii.

Jest szalenie uniwersalna. Może być stosowana zarówno jako dodatek do obiadu oraz jako deser. Doskonale smakuje z warzywami, w zupie, a także z owocami. Można ją gotować na mleku i na wodzie.

Obecnie wielu ekspertów zaleca rozszerzanie diety niemowlaka, zaczynając od kaszy jaglanej, jako najlepszego produktu zbożowego.

kasza jaglana dla niemowlaka

Co kryje kasza jaglana?

Kasza jaglana powstaje z prosa. To najstarszy rodzaj kaszy. Jest doskonałym źródłem białka, zawiera mnóstwo witamin, mikroelementów – fosfor, potas, żelazo i wapń. Zawiera także śladowe ilości cynku, manganu i miedzi.

Z witamin najważniejsze to witamina A, witamina B1, B2, B3, kwas foliowy. Co istotne zawiera sporo błonnika, który z jednej strony zapewnia sytość, ale z drugiej ułatwia trawienie. Warto jeść kaszę jaglaną także z powodu wartościowego białka, jakie zawiera – lecytyny, metioniny i kwas fitynowy.

Kasza jaglana ma łagodny smak, dobrze akceptowalny przez małe dzieci. Ma zawartość białek podobną do ryżu i pszenicy. Można ją wprowadzać w formie wygodnych do przygotowywania płatków jaglanych lub gotować tradycyjną kaszę. Ciekawą opcją dla malucha są też budyń jaglany.

Dlaczego warto?

  • kasza jaglana ma łagodny smak,
  • jest dobrze tolerowana,
  • zapewnia sytość,
  • zawiera rozpuszczalny i nierozpuszczalny błonnik, który wspomaga trawienie,
  • dzięki zawartości fosforu i wapnia wspomaga budowanie kości,
  • zapobiega niedokrwistości (za sprawą obecności żelaza),
  • ma w składzie dobrej jakości złożone węglowodany, które wspomagają produkcję serotoniny, korzystnie wpływającej na samopoczucie,
  • wzmacnia odporność,
  • pomaga w czasie infekcji, bo wspomaga usuwanie nadmiaru śluzu z organizmu.

Kiedy kasza jaglana dla niemowlaka?

W zależności od tego, kiedy decydujesz się rozszerzać dietę niemowlaka, możesz już wtedy zacząć wprowadzać kaszę jaglaną. Na początku w ilości jednej łyżeczki na dzień.

Eksperci rekomendują, gdy tylko jest taka możliwe, wyłączne karmienie piersią do ukończenia przez dziecko 6 miesiąca życia. Następnie można wprowadzić pomału pierwsze posiłki, które będą uzupełniać dietę mleczną. Kasza jaglana jest świetną propozycją na początek.

kasza jaglana dla niemowlaka

Jak wprowadzić kaszę jaglaną do diety niemowlaka?

  • przed gotowaniem kaszy sparz ją wrzątkiem, by pozbyć się goryczy,
  • gotuj kaszę jaglaną w wodzie lub w mleku,
  • możesz podawać ją solo, z warzywami (np. brokułem, marchewką) lub owocami (np. jabłkiem, gruszką lub np. domowym sokiem malinowym),
  • kasza jaglana świetni nadaje się jako dodatek do zup – krupniku, pomidorówki. Może doskonale zastępować ryż w zupie,
  • możesz przygotować budyń jaglany, placuszki jaglane lub zdrowe jaglane kuleczki.
Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Skonsultuj się z lekarzem.

Jesteśmy tu dla Ciebie. Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne. Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.