Jak przygotować budyń jaglany?

Budyń jaglany smakuje podobnie do kaszy manny. Jest jednak wolny od glutenu, dlatego może być spożywany przez dzieci przebywające na diecie bezglutenowej. Jako deser czy drugie śniadanie polecany jest dla wszystkich maluszków, bo jest źródłem cennych witamin, można go podawać na wiele sposobów (z ulubionymi dodatkami), jest łagodny w smaku i sprawdzi się w diecie starszego niemowlaka (najlepiej bez słodzika). Jego przygotowanie jest banalnie proste. A więc do dzieła.

  • 5 łyżek kaszy jaglanej
  • 350 ml mleka jaglanego, ryżowego lub innego
  • 1 łyżeczka oleju roślinnego lub masła klarowanego (jest lepiej tolerowane niż klasyczne masło)
  • 1 łyżka syropu klonowego/z agawy lub innego słodzika
  • ulubione owoce
SONY DSC

budyń/deser jaglany

Kaszę krótko prażymy na patelni, by pozbyć się goryczy a jednocześnie by wydobyć piękny zapach, następnie mielimy na grubszą mąkę. Podgrzewamy 250 ml mleka z dodatkiem masła lub oleju. Do 100 ml pozostałego zimnego mleka dodajemy zmieloną kaszę jaglaną i słodzik oraz mieszamy.

Do gorącego mleka wlewamy zimne mleko z kaszą jaglaną i mieszając, czekamy aż się zagotuje. Trzymamy na gazie do momentu aż budyń zgęstnieje. Podajemy z ulubionymi owocami.

Jesteśmy tu dla Ciebie. Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne. Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

  1. aska aska

    Znam przepis, polecam :)

  2. Marta Marta

    My nie jemy glutenu, dlatego też polecam
    Poza tym kasza jaglana to samo zdrowie

  3. iza iza

    mniami