Hartuj dziecko latem, żeby jesienią rzadziej chorowało!

Budowanie odporności to proces. Układ immunologiczny dojrzewa bowiem powoli, przez pierwsze lata życia dziecka. Można mu w tym procesie pomagać lub przeszkadzać. Jeśli wybieramy tę pierwszą drogę, ważnym punktem jest hartowanie. I to właśnie teraz latem! Jak możemy wspomóc rozwój odporności u najmłodszych, gdy trwają wakacje?

Zamiast podawać magiczne syropki, warto zawalczyć o podstawy. Wykorzystajmy lato do mądrego wspierania odporności dzieci.

Jak hartować dziecko latem?

Hartowanie to systematyczne przyzwyczajanie dziecka do zmiennych temperatur, szczególnie tych niskich. Już od najmłodszych lat, dbaj o to, by nie przegrzewać maluszka i oswajać z niższymi temperaturami. Lato, kiedy dziecko może się kąpać w chłodnym polskim morzu to doskonały moment!

Organizm, który jest przyzwyczajony do zmiennych temperatur lepiej funkcjonuje jesienią. Jest mniej podatny na skutki zmoknięcia i przewiania. W konsekwencji choroby pojawiają się rzadziej, a gdy nawet dopadnie maluszka infekcja, trwa ona krócej!

hartowanie dziecka

Co możesz zrobić, żeby wzmocnić odporność dziecka latem?

  • nie przegrzewaj. Gdy jest gorąco, maluszek może mieć na sobie same body, nie musisz zakładać mu skarpetek,
  • starszaka ubieraj stosownie do pogody. Nie wmuszaj kolejnych części garderoby. Zaufaj, że Twoja córka czy syn wiedzą, kiedy jest im zimno. Pozwól im decydować.
  • gdy to tylko możliwe, pozwól na chodzenie boso, to bardzo zdrowy nawyk. Przeczytaj, dlaczego.
  • spędzaj dużo czasu na świeżym powietrzu i na aktywności fizycznej, co pozwala wzmacniać odporność dziecka,
  • gdy pogoda się zepsuje, zaproponuj zabawy w deszczu,
  • kąpiel w zimnym polskim morzu? Nad jeziorem? Po powolnym oswojeniu się z temperaturą, dlaczego nie?
  • w ogrodzie zafunduj zabawę w basenie lub prysznic  w trakcie podlewania trawnika.
  • w miarę możliwości, wybierz się na wakacje. Zmiana klimatu bardzo korzystnie wpływa na odporność,
  • latem mamy dostęp do wielu świeżych warzyw i owoców. To doskonały czas, by przyjrzeć się codziennemu menu i popracować nad jego jakością. Warzywa i owoce są cennym źródłem fitoskładników wzmacniających odporność. Dzieci powinny jeść 5 porcji warzyw dziennie.

Przeczytaj – najlepsze sposoby na hartowanie dziecka.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Skonsultuj się z lekarzem.

Jesteśmy tu dla Ciebie. Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne. Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.