Fotelik DualFix Romer

Czytaliście o nowej normie iSize? W tym artykule przedstawimy Wam recenzję fotelika stworzonego zgodnie z najnowszymi wytycznymi. Fotelik Dualfix to propozycja od Britax Roemer przeznaczony dla dzieci od urodzenia do osiemnastu kilogramów, czyli około czterech lat.

dualfix_crownblue_02_ro_2013_400Dzięki specjalnej opcji obracania fotelika istnieje łatwa możliwość ustawienia fotelika w taki sposób, by dziecko siedziało przodem lub tyłem do kierunku jazdy. Dodatkowo funkcja obracania pozwala na ustawienie fotelika na bok, dzięki czemu można łatwo włożyć maluszka do samochodu i zapiąć przed jazdą.

SONY DSCFotelik DualFix pozwala na wygodne przewożenie dzieci do 9 kilogramów tyłem do kierunku jazdy. Fotelik jest na tyle duży, że pozwala pomieścić nawet większe niemowlę i przewozić je tyłem do kierunku jazdy, dbając o bezpieczeństwo i komfort podróży. Gdy maluszek osiąga wagę 9 kilogramów można zdecydować, czy ma być przewożony tyłem czy przodem do kierunku jazdy.

SONY DSCFotelik posiada pięciopunktowe pasy bezpieczeństwa oraz ISOFIX.  Poza tym istnieje możliwość wielostopniowego ustawiania oparcia, co ma znaczenie zwłaszcza podczas dłuższej podróży.

Fotelik dostępny jest w pięciu kolorach do wyboru.

Nasze wrażenia

Już na pierwszy rzut oka fotelik jest solidny, dość duży (warto sprawdzić, czy zmieści się do posiadanego samochodu: nie jest on przewidziany do samochodów kompaktowych, klasy niższej, raczej tych przestronniejszych, w których będzie można go obracać). Obicie wykonane jest z przyjemnego materiału, łatwe w czyszczeniu. Fotelik i dołączone przez producenta wkładki pozwalają dostosować wnętrze fotelika do wieku, wagi i wzrostu maluszka.

W foteliku oprócz niemowlaka i dwulatka, zmieści się również bez problemu czteroletnie dziecko (sprawdziliśmy – wzrost 106 cm i 18 kg).

SONY DSCNiestety fotelik nie jest pozbawiony wad, choć minusy są nieznaczne. Przede wszystkim należałoby zwrócić uwagę na to, że przycisk do obracania fotelika nie działa tak doskonale, jak można by było się spodziewać. W mniejszych samochodach może być problem z jego obsługą. Poza tym mechanizm może być początkowo trudny w obsłudze. Sporym minusem jest również cena: na fotelik trzeba wydać około 1500 złotych.

Można narzekać także na dostępność. O ile fotelik bez problemu zamówimy online, o tyle trudno znaleźć miejsce, w którym można by było go obejrzeć przed zakupem.

Ogólna ocena

 

Jesteśmy tu dla Ciebie. Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne. Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

  1. Budująca Mama Budująca Mama

    k. Warto chyba też wspomnieć kilkoma słowami ogólnie o fotelikach RWF, czyli montowanym tyłem do kierunku jazdy. W Polsce nadal mało popularne i słabo dostępne (w popularnym Smyku nie ma ani jednego RWFa), w krajach Skandynawskich – są podstawowymi fotelikami dla Dzieci do 4 roku życia. U nich foteliki nie są oceniane na gwiazdki, ale przechodzą Test Plus. Z tego co się orientuję, jedynie RWFy przechodzą ten test pozytywnie. Wszystkie RWFy dostępne w Polsce przekraczają 1000zł, jednak moim zdaniem, to cena warta zapłaty, sama szykuję się do większego fotelika i na pewno będzie to RWF. http://budujacamama.blogspot.com/2014/01/podroze-z-niemowlakiem-mamy-swoje-zasady.html tutaj opisałam pokrótce te foteliki, a pisać będę więcej, bo moim zdaniem warto propagować ideę przewożenia dzieci tyłem. Owszem – dość wysoka cena fotelików RWF jest dla wielu odstraszająca, przed nami jednak czas rozliczania PITów i zwrot podatków (http://www.sosrodzice.pl/ulga-dziecko-2014/?utm_source=newsletter&utm_medium=mailing&utm_campaign=16012014). kto ma mniejsze dochody, otrzyma ulgę na dziecko i być może warto przeznaczyć te pieniążki na lepszy fotelik? U nas tak będzie! Polecam zagłębić się w temat RWFów dla bezpieczeństwa naszych Dzieci :) Pozdrawiam

    • sosrodzice sosrodzice

      Tak, temat pojawia się na stronie :) Dziękujemy za linki :)

  2. Julka Julka

    Wlaśnie zastanawiam się nad tyum fotelem, mam jednak watpliwości czy zmiesci sie u nas w aucie, musze wszystko dokladnie wymierzyc

    • Karolina Karolina

      Kupiliśmy taki fotelik, ale faktycznie jego rozmiary są takie, że do kompaktowego auta ciężko jest go wkomponować. W internecie na różnych filmach widać jak wszystko jest pięknie, ale jednak on chyba przeznaczony jest to aut klasy wyższej, w których jest naprawdę bardzo dużo miejsca z tyłu, żeby osoby jadące z przodu i tak samo kierujący miały jakiś komfort, a nie siedziały klatką piersiową przy kierownicy.

  3. Marta Marta

    Używamy dualfixa od pół roku, wybraliśmy go przede wszystkim dlatego, że spośród fotelików tyłem do kierunku jazdy jest najmniejszy :-) Jego ogromną zaletą jest możliwość ustawienia pozycji kołyski do spania, w innych fotelach dziecko musi spać na siedząco. Minusem jest oporny mechanizm zmiany ustawień, trzeba na raz wcisnąć 3 przyciski jednej osobie jest bardzo ciężko, w czasie jazdy niewykonalne. I nie jest tak przestronny jak sugeruje waga do 18kg, nie wyobrażam sobie w nim dziecka 3-4 letniego.

  4. M. M.

    Ani on nowy, ani on ISize, a dziecko powinno jak najdluzej jezdzic tylem, 9kg to za wczesnie na obracanie przodem.

    Kwestia zmieszczenia go w aucie – takze po to mierzy sie foteliki w dobrych sklepach z asortymentem na dzieci. A glownie po to, ze fotelik ma byc dobrze dobrany do auta i dziecka, a nie kupiony bo jest cool i sie obraca.

  5. Alex Alex

    Jak ten fotelik wypada w testach bezpieczeństwa?