Do niestrawności w ciąży trzeba się przyzwyczaić?

W ciąży często po jedzeniu możemy odczuwać dyskomfort. Wszystko z powodu wysokiego poziomu hormonów, zwłaszcza progesteronu, który wytwarzany jest już na początku ciąży. Efektem jego działania jest rozluźnienie mięśni, w tym mięśni układu pokarmowego, czego skutkiem jest niestrawność w ciąży. Problem pogłębia rosnąca macica naciskająca na sąsiednie narządy.

Jak objawia się niestrawność w ciąży?

Aż 80% kobiet w ciąży doświadcza niestrawności na pewnym etapie ciąży. Dyskomfort może pojawić się już w pierwszych tygodniach ciąży lub dopiero wtedy, kiedy macica rośnie, a ciąża staje się zaawansowana. Najczęściej są najbardziej dotkliwe po 27 tygodniu ciąży.

Niestrawność w ciąży objawia się jako:

Niestrawność w ciąży najczęściej określana jest jako ból lub dyskomfort w żołądku lub pod żebrami, a także kwaśny posmak w ustach, pieczenie w gardle lub ból gardła. Niestrawność przemija zazwyczaj po ciąży, kiedy normuje się działanie układu hormonalnego, znika także nacisk na macicę.

Choć niestrawność w ciąży może być bardzo irytująca dla kobiety, to zazwyczaj nie ma żadnego wpływu na rozwijające się dziecko. Paradoksalnie może być nawet korzystne. Wolniejsze trawienie usprawnia wchłanianie składników odżywczych przez płód. Co jednak zrobić, by niestrawność nie była uciążliwa dla mamy?

niestrawnośc w ciąży

Jak sobie radzić z niestrawnością w ciąży?

  • staraj się na wywierać dodatkowego nacisku na brzuch, zwłaszcza po jedzeniu,
  • siadaj prosto po jedzeniu,
  • noś luźne ubrania, niekrępujące ruchów,
  • w formie przekąski jedz migdały,
  • dobry efekt może dać picie ciepłego mleka z miodem,
  • pij sok z żurawiny i herbatę miętową,
  • poczekaj co najmniej godzinę po posiłku zanim się położysz,
  • jedz kilka małych posiłków w ciągu dnia, trzy to zdecydowanie za mało,
  • jedz powoli, dokładnie żuj,
  • unikaj kofeiny, czekolady, tłustych dań, soków owocowych, które zazwyczaj pogłębiają niestrawność,
  • spróbuj spać z górną częścią ciała podpartą na poduszkach,
  • jedz kolację najpóźniej 3 godziny przed snem.

Dodatkowo warto stosować dobrze zbilansowaną dietę, bogatą w warzywa i owoce.W przypadku silnej niestrawności, skonsultuj się z lekarzem.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Skonsultuj się z lekarzem.

Jesteśmy tu dla Ciebie. Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne. Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.