Daj dziecku do plecaka jabłko

Świat się zmienia pod wieloma względami. Jednym z aspektów tych zmian jest sposób odżywiania, w którym dominuje mnóstwo postaw. Od bardzo restrykcyjnego podejścia, poprzez wiele pośrednich, aż do przekonania, że im słodsze dzieciństwo, tym lepiej. Przecież od cukru nikt nie umarł! No właśnie. Z tego powodu współczesne dzieci tyją na potęgę, a producenci i dystrybutorzy pomału się budzą z letargu, przecierając oczy ze zdumienia. Bo w bardzo krótkim czasie sporo się zmieniło… na gorsze! W wielu miejscach zakazuje się słodyczy w szkole. Producenci zmieniają opakowania niezdrowych produktów, by nie sugerować, że są one polecane dla dzieci (patrz – płatki śniadaniowe). Czy to coś zmieni? Niewiele, jeśli nie przebudzą się sami rodzice. I nie zrozumieją, że zdrowe nawyki żywieniowe wynosi się przede wszystkim  z domu. Dlatego daj dziecku do plecaka jabłko – już dziś!

Co dzieci przynoszą do szkół?

Niestety rzeczywistość bywa smutna. W wielu szkołach dzieci przynoszą do szkoły śniadaniówki pełne…słodyczy. Bułka od rodzica często ląduje w koszu na śmieci. Bo po co ją jeść? Skoro są chipsy, paluszki, wafelki, czekolada, gumy i wiele innych.

W stołówkach szkolnych też sytuacja bywa smutna. Niektóre dzieci wbiegają na posiłek, wypijają kompot, namieszają w talerzu i na tym koniec.

włóż jabłko do plecaka

Zapakuj dziecku jabłko do szkoły

Choć dzisiaj nie brakuje zdrowych słodyczy, naturalnych chipsów owocowych, to nadal owoc to świetna propozycja. I do tego jaka zdrowa. Przeprowadzono badania, które jednoznacznie udowadniają, że jedno jabłko dziennie wydłuża życie i zdecydowanie poprawia zdrowie.

Jeśli chcesz skorzystać z atutów jabłek w pełnym wymiarze, nie obieraj ich ze skórek. W skórce jabłka jest połowa błonnika i mnóstwo polifenoli.

  • jabłka zawierają mnóstwo błonnika, który zapewnia sytość, a także zmniejsza ciśnienie krwi oraz minimalizuje ryzyko wystąpienia nowotworu,
  • jedno średnie jabłko dostarcza 14% zalecanej dziennej ilości witaminy C, potasu – 6% i witaminy K – 5%
  • ponadto jabłko zawiera mangan, miedź, witaminy A, E, B1, B2, B6,
  • jabłka dostarczają też polifenoli,
  • jedzenie jednego jabłka dziennie zmniejsza ryzyko przedwczesnej śmierci o 35%,
  • przeprowadzono badanie, które wykazało, że osoby, które zaczęły posiłek od jabłka zjadły aż o 200 kalorii mniej,
  • jabłka zmniejszają ryzyko chorób serca i udaru mózgu,
  • obniżają ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2,
  • działają prebiotyczne, wspierają dobre bakterie jelitowe,
  • najnowsze wyniki badań sugerują, że mogą wspomagać leczenie astmy.

Dlatego uczmy dzieci, także przykładem, że owoce są fajne! Nasze rodzime jabłka też!

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Skonsultuj się z lekarzem.

Jesteśmy tu dla Ciebie. Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne. Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.