Czy można jeść mandarynki w ciąży?

Wielu przyszłych rodziców ma wątpliwości dotyczące postępowania w ciąży. Najwięcej emocji wzbudza to, co można, a czego nie wolno robić. Niektórzy decydują się na wzmożoną ostrożność, tak na wszelki wypadek. Słusznie? Czy niekoniecznie? Najczęściej okazuje się, że to drugie. Nie ma sensu na wszelki wypadek usuwać z menu produktów potencjalnie alergizujących. Dlaczego nie tylko, że można, ale i warto jeść mandarynki w ciąży. O ile oczywiście kobieta spodziewająca się dziecka nie jest na nie uczulona.

Uczulenie na cytrusy i mandarynki w ciąży

Jeszcze jakiś czas temu lekarze i specjaliści polecali specjalną dietę dla kobiet w ciąży i karmiących piersią. Obecnie odchodzi się od tego stanowiska.

Nie ma żadnych dowodów naukowych potwierdzających, że unikanie pewnych produktów spożywczych może uchronić dziecko przed alergiami w przyszłości. Istnieje natomiast teoria, że może stać się wprost przeciwnie. Dlatego jeśli kobieta spodziewająca się dziecka nie jest uczulona na dany produkt spożywczy, warto by go jadła. Zasada ta dotyczy także jedzenia mandarynek w ciąży. Dodatkowy argument „za” to długa lista zalet. Mandarynki mają świetny skład i dostarczają mnóstwo witamin!

mandarynki w ciąży

Dlaczego warto jeść mandarynki w ciąży?

Choć mandarynki w ponad 85% składają się z wody, to znajduje się w nich mnóstwo witamin i cennych minerałów.

Mandarynki zawierają witaminę A – co jest dość zaskakujące. Wśród owoców są najlepszym źródłem tej witaminy. Jak wszystkie cytrusy dostarczają witaminy C. W tym przypadku ustępują miejsca pomarańczom. Dlaczego warto sięgnąć po te owoce? Na pewno ze względu na obecność witamin B3 i B6, a także magnezu, cynku, żelaza, wapnia, sodu. Dobra wiadomość to wysoka zawartość flawonoidów, które chronią przed destrukcyjnym wpływem wolnych rodników i w konsekwencji przed nowotworami i przedwczesnym starzeniem.

Mandarynki wzmacniają układ odporności, chronią przed infekcjami. Mają korzystny wpływ na układ krążenia. Dzięki temu, że zawierają witaminy z grupy B i kwas foliowy wspomagają tworzenie cewy nerwowej u płodu.W ten sposób korzystnie wpływają na prawidłowy rozwój dziecka.

To co istotne to fakt, że mandarynki w ciąży to smaczny i zazwyczaj dobrze tolerowany owoc. Ma mnóstwo witamin, potrzebnych zarówno mamie, jak i dziecku. Dlatego jeśli nie ma jednoznacznych wskazań medycznych, nie warto go sobie odmawiać.  Zamiast zatem stosować dietę eliminacyjną na wyrost, warto po prostu jeść normalnie, ze zwróceniem uwagi na różnorodność składników w codziennej diecie. Jedna, dwie czy trzy mandarynki w ciągu dnia nie powinny zaszkodzić, nawet uwzględniając ryzyko wystąpienia alergii.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Skonsultuj się z lekarzem.

Jesteśmy tu dla Ciebie. Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne. Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.