Czego nie można w ciąży? One pokazują, że wolno wszystko!

wspinaczka

Jednak czy wspinaczka w ciąży jest ok? Jak sądzicie?

Skakanie ze spadochronem w ciąży

Większość lekarzy nie zaleca skakania ze spadochronem w ciąży. Mają gotową odpowiedź – to sport wysokiego ryzyka i lepiej odpuścić sobie taką rozrywkę. Spadochroniarstwo w ciąży ma to do siebie, że ewentualny wypadek będzie podwójnie tragiczny.

skoczek

zrodlo: http://www.dropzone.com/safety/General_Safety/Baby_on_Board_-_Skydiving_While_Pregnant_919.html

Zwolennicy tego sportu wskazują, że do sprawy należy podejść indywidualnie. Jeśli ciąża rozwija się prawidłowo i nie ma zdrowotnych przeciwwskazań, to nie ma też poważnych argumentów, by na 9 miesięcy dać się uziemić. Jednak jeśli ciąża jest wysokiego ryzyka lub gdy kobieta dopiero zaczęła przygodę ze spadochroniarstwem, lepiej nie ryzykować.

Doświadczone w skakaniu kobiety powinny poznać swoje granice i reagować na sygnały wysyłane przez organizm – zawroty głowy, duszności, szybkie bicie serca, skurcze brzucha, krwawienie.  Warto również zwrócić uwagę na stawy, które w ciąży są mniej stabilne i podatne na uszkodzenia.

Bieganie w ciąży

Czy bieganie w ciąży jest wskazane, czy jest bezpieczne?

Chyba wszystko zależy od skali i od konkretnej sytuacji.

bieganie w ciązy

Taki przykład:

Kobieta w 38 tygodniu ciąży trafiła na pierwsze strony gazet, kiedy zaczęła rodzić po godzinie od skończenia maratonu. Czy przebiegnięcie 40 kilometrów w zaawansowanej ciązy było dobrą decyzją, czy było to najzwyczajniej w świecie szaleństwo?

Fakt, że zaczęła rodzić dwa tygodnie przed wyznaczonym terminem od razu po skończeniu maratonu nie pozostaje bez znaczenia. Organizm był wycieńczony, co wywołało poród. Lekarze bardzo negatywnie oceniają tę decyzję, która była zagrożona obfitym krwawieniem, wypadnięciem pępowiny i wieloma innymi komplikacjami.

 

Kiedy sport w ciąży może być niebezpieczny?

W ciąży wskazane jest:

  • pływanie,
  • jazda na rowerku stacjonarnym,
  • pilates,
  • joga,
  • rozciąganie się,
  • taniec.

Nie są wskazane:

  • jogging na twardej powierzchni
  • sporty ekstremalne.
Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Skonsultuj się z lekarzem.

Jesteśmy tu dla Ciebie. Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne. Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

  1. Ilona z Mamy, ruszamy! Ilona z Mamy, ruszamy!

    Aktualnie jestem w drugiej ciąży, podobnie jak pierwsza jest bardzo aktywna.
    Póki jezdnie nie przypominały ślizgawki jeździłam na rowerze czyli do około połowy 6 miesiąca (teraz jeżdżę stacjonarnie). Pomimo zaawansowanej ciąży dalej ćwiczę na siłowni po 4 razy w tygodniu, treningi są troszkę zmodyfikowane pod ciążę, ale nie należą do najlżejszych. Na początku także biegałam w plenerze, teraz ze względu na pogodę biegam pod dachem. Ciąża przebiega normalnie, ja czuję się dobrze. Odpowiednie treningi, zbilansowana dieta i można dużo. Nie wyobrażam sobie żeby z tytułu zdrowej ciąży leżeć plackiem, rosnąć jak drożdżówka, a potem narzekać, że wyglądam jak wyciągnięty wór…
    Moja rada… nie zaczynaj aktywności fizycznej, szczególnie intensywnej, jeśli przed ciążą nie robiłaś nic. Jeśli natomiast trenowałaś przed, a ciąża jest zdrowa, nie przestawaj!
    ***
    Pozdrawiam,
    http://www.mamyruszamy.pl
    http://www.brzuchatki.pl

  2. Anastazja Anastazja

    Ja w ciąży starałam się nie zapominać o przyjemnościach jazdy na rowerze, chociaż nie raz patrzyli na mnie jakoś dziwnie. Ignorowałam te spojrzenia i z uśmiechem dalej jechałam spokojnym oczywiście tempem.

  3. Mama bliźniaków Mama bliźniaków

    W ciąży z bliźniakami pracowałam do 7 miesiąca ciąży. Czułam się dobrze i nie było przeciwwskazań. Nie mogłabym siedzieć w miejscu i nic nie robić. To nie dla mnie. Lubię ruch, lubię aktywność i czuję się z tym dobrze:) Urodziłam w 9 miesiącu, co w przypadku ciąż mnogich zdarza się rzadko.