Ćwiczenia mięśni Kegla – inwestycja w przyszłość, za którą nic nie zapłacisz

Ćwiczenia mięśni Kegla to prosty sposób na łagodniejszy poród, uniknięcie pęknięcia krocza, szybszy powrót do sprawności po narodzinach dziecka, bardziej satysfakcjonujący seks oraz uniknięcie problemów  z układem moczowym w przyszłości (zwłaszcza nietrzymania moczu, wypadaniem macicy i wypadaniem pęcherza). Ćwiczenia na mięśnie Kegla można wykonywać właściwie wszędzie, są bezbolesne i naprawdę skuteczne. Dostępne są dla kobiet w każdym wieku, także poważnie chorych, na przykład na serce.

Jak ćwiczyć mięśnie Kegla?

woman-kegel-yogaAby wykonać mięśnie Kegla, wyobraź sobie, że jesteś  toalecie i dzwoni telefon. Musisz powstrzymać strumień moczu i podnieść słuchawkę.

Skurcz mięśni zatrzymujących oddawanie moczu to ścisk Kegla.

Jeśli chcesz być pewna, że napinasz odpowiednie mięśnie, rób to z przerwami, przerywając strumień moczu. Powinnaś poczuć, jak napinają się do przodu mięśnie twojej pochwy, pęcherza i odbytu – są to mięśnie przepony miedniczej. Jeśli czujesz, że się napinają, oznacza to, że prawidłowo wykonałaś ćwiczenie.

Kegel zalecał wykonywanie ćwiczeń trzy razy dziennie przez minimum 5–10 minut.
Uwaga! Nie należy ćwiczyć z pełnym pęcherzem lub w tracie oddawania moczu. Może to bowiem prowadzić do infekcji.

Można również wykorzystać kulki do ćwiczeń mięśni Kegla.

Ćwiczenia mięśni Kegla w ciąży

Najlepiej rozpocząć ćwiczenia mięśni Kegla zanim zajdziemy w ciążę. Jednak jeśli spodziewasz się dziecka, jest to doskonały czas, by wzmocnić swoje ciało, w tym mięśnie dna macicy. To bardzo ważne, bo właśnie w tym szczególnym okresie 9 miesięcy, mięśnie bardzo się zmieniają – rozciągają i są narażone na urazy.

W Polsce nie ma tradycji wykonywania ćwiczeń mięśni Kegla. Szkoda. W wielu krajach uczy się ich już młode kobiety, bo to świetna inwestycja w przyszłość.

Ćwiczenia Kegla przed ciążą

Ćwiczenia Kegla są świetnym sposobem na lepszy, bardziej satysfakcjonujący seks. Ich wzmocnienie pozwala osiągnąć bardziej intensywne odczucia w okresie współżycia oraz ułatwia osiągnięcie pełnej satysfakcji seksualnej. Poza tym sprawia, że już w okresie ciąży ćwiczenia są prostsze, a ich powtarzanie wchodzi w nawyk.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Skonsultuj się z lekarzem.

Kobieta, żona, matka. Po krótkim zastanowieniu - właśnie w takiej kolejności. Nie lubi przesady oraz forsowania tylko jednego trendu w wychowaniu.

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.