Co jeść na poszczególnych etapach cyklu, by poprawić płodność?

Odżywianie w trakcie owulacji

  • w tym okresie warto zadbać o to, by posiłki były bogate w witaminy z gruby B, które sprzyjają prawidłowemu uwolnieniu komórki jajowej i pozwalają na prawidłowe zagnieżdżenie komórki jajowej. Witaminę B znaleźć można w zielonych warzywach, jajach, mięsie, produktach pełnoziarnistych
  • ważna pozostaje również witamina C, która jest niezbędna do odżywiania ciałka żółtego. Dodatkowo istnieje pogląd, że witamina C jest potrzebna do wytwarzania progesteronu.
  • kolejny ważny pierwiastek to cynk, którego obecność jest niezbędna w procesie podziału komórek. Cynk jest również potrzebny do wytwarzania ważnego hormonu w ciąży: progesteronu. Cynk znajdziemy w mięsie, rybach, drobiu, jajach, kiełkach pszenicy, produktach pełnoziarnistych.

Czas możliwego zagnieżdżenia

Na tym etapie, kiedy istnieje realna szansa na zajście w ciążę powinniśmy:

  • jeść ananasy, które są bogate w bromelaninę, substancję jak udowodniono: pomagającą w zagnieżdżaniu się jajeczka
  • jeśli masz problem z napięciem przedmięsiączkowym, zwróć uwagę na to, by mimo pokus, w Twoim menu nie było posiłków wysoko przetworzonych, alkoholu, zbyt dużej ilości kawy, rafinowanego cukru. Zamiast nich zadbaj o posiłki bogate w błonnik, który pozwala na zmniejszenie ilości estrogenu w mniej dotkliwy sposób.
  • uważa się, że aby wspomóc zagnieżdżanie jajeczka, powinno się jeść więcej posiłków ciepłych, a mniej zimnych. Menu powinno rozgrzewać ciało. Mniej wskazane na tym etapie są posiłki surowe i chłodne, zjadane od razu po wyciągnięciu z lodówki,.
Opracowano na podstawie: „Jak się robi dzieci” Sami S. David, Jill Blakeway, „Niepłodność. Szkoła przetrwania” Judith C. Daniluk
Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Skonsultuj się z lekarzem.

Jesteśmy tu dla Ciebie. Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne. Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

  1. mala mala

    Fajna rozpiska, ja słyszałam że takie menu moze bardzo poprawic funkcjonowanie, humor, koncentracje a nawet wplynac na wyglad, gdy hormony buzuja

    • waleria waleria

      mala, apropos hormonów, to warto wiedzieć, jakie wpływają pozytywnie na płodność kobiety, albo inaczej, ich brak skutecznie uniemożliwia zapłodnienie.

  2. Jula Jula

    Będę się stosować do nakazów i mam nadzieje, ze szybko sie uda

  3. Madzka Madzka

    No to szukamy nabiału i hop do łóżka ;)

  4. starajaca sie starajaca sie

    OOO…lubię ananasa :D Trzymajcie kciuki dziewczyny!

  5. mamaT mamaT

    jadłospis moze wiele pomoc. ja przed zajsciem w ciaze schudlam 8 kg, zmienilam diametralnie swoje podejscie do jedzenia, do cwiczen, wygladu wlasnego ciala. udalo sie dopiero, gdy sie zmobilizowalam do zmian. wczesniej przez ponad rok nie moglam zajsc w ciaze. dlatego kobietki dbajcie o siebie i swoich partnerow to bardzo wazne