Co jeść na poszczególnych etapach cyklu, by poprawić płodność?

Nie ma żadnych wątpliwości, że dieta wpływa na płodność. Ma ona ogromne znaczenie w codziennym funkcjonowaniu organizmu. Dlatego jeśli zależy nam na szybkim poczęciu, warto przyjrzeć się swojemu codziennemu jadłospisowi. Jednak tutaj od razu należy się uwaga: dla dobra sprawy nie ma sensu się do czegokolwiek zmuszać. Tym sposobem nie osiągniemy nic, na czym nam zależy. Przede wszystkim powinniśmy jeść z przyjemnością.

Podstawowe zasady

  • powoli przeżuwaj posiłki
  • nie jedz w biegu,
  • staraj się jeść w sprzyjającym środowisku, z osobami, które darzysz sympatią,
  • nie łącz jedzenia z innymi czynnościami,
  • nie nadawaj jedzeniu znaczenia emocjonalnego.

Przeczytaj o trzech składnikach, które poprawiają płodność.

iStock_000009162866XSmall

Co jeść w trakcie miesiączki?

  • Sięgaj po produkty bogate w żelazo: w Twoim menu nie powinno zabraknąć mięsa, ryb, szpinaku, brokułów, szpinaku, suszonych owoców, pestek słonecznika. Wszystkie te produkty pozwolą uzupełnić powstające w organizmie w trakcie miesiączkowania braki oraz zmniejszyć dyskomfort związany z utratą krwi.
  • By poprawić wchłanianie żelaza, włącz w swoje menu produkty bogate w witaminę C. Szczególnie cenne będą: owoce cytrusowe, czereśnie, mango, ziemniaki, pomidory i melony, groch, rzeżucha.
  • Nie zapomnij o białku (zwierzęcym i roślinnym), które pozwoli odbudować powstające w trakcie miesiączki uszkodzenia: rośliny strączkowe, jajka, mleko, sery.

Menu przed owulacją

  • na tym etapie szczególnie ważne jest białko, które pozwala odżywić dojrzewające w tym okresie jajeczko.
  • wybieraj posiłki bogate w witaminę E (np. oleje tłoczone na zimno, awokado, pataty, orzechy, nasiona, całe ziarna zbóż), która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania specjalnego płynu znajdującego się naokoło jajeczka.
  • to bardzo ważne, jeśli świadomie starasz się o ciążę, by w tym okresie unikać alkoholu (przeczytaj więcej).
  • unikaj cukrów prostych, które szybko podnoszą poziom cukru we krwi i mogą prowadzić do zaburzeń w wydzielaniu hormonów.
  • unikaj tłuszczu trans (frytki, chipsy, tłuste mięso, ciasto z cukierni, gotowe ciasteczka) – szkodliwych tłuszczy, które czyniąc spustoszenie w ciele człowieka, mogą nawet prowadzić do bezpłodności.

Na następnej stronie: odżywianie w trakcie owulacji i w czasie zagnieżdżania jajeczka.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Skonsultuj się z lekarzem.

Jesteśmy tu dla Ciebie. Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne. Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

  1. mala mala

    Fajna rozpiska, ja słyszałam że takie menu moze bardzo poprawic funkcjonowanie, humor, koncentracje a nawet wplynac na wyglad, gdy hormony buzuja

    • waleria waleria

      mala, apropos hormonów, to warto wiedzieć, jakie wpływają pozytywnie na płodność kobiety, albo inaczej, ich brak skutecznie uniemożliwia zapłodnienie.

  2. Jula Jula

    Będę się stosować do nakazów i mam nadzieje, ze szybko sie uda

  3. Madzka Madzka

    No to szukamy nabiału i hop do łóżka ;)

  4. starajaca sie starajaca sie

    OOO…lubię ananasa :D Trzymajcie kciuki dziewczyny!

  5. mamaT mamaT

    jadłospis moze wiele pomoc. ja przed zajsciem w ciaze schudlam 8 kg, zmienilam diametralnie swoje podejscie do jedzenia, do cwiczen, wygladu wlasnego ciala. udalo sie dopiero, gdy sie zmobilizowalam do zmian. wczesniej przez ponad rok nie moglam zajsc w ciaze. dlatego kobietki dbajcie o siebie i swoich partnerow to bardzo wazne