Akademia Umysłu Junior Wiosna

Akademia Umysłu Wiosna to ostatnia część z serii komputerowych gier edukacyjnych przygotowanych przez Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT specjalnie z myślą o najmłodszych. Pozostałe części: jesień, zima i lato: podobnie jak i ta: zostały stworzone z myślą o dzieciach w wieku od 5 do 9 lat. Jak oceniamy Akademię Umysłu Junior Wiosna? Oto nasza recenzja.

Wiek

Gra została tak pomyślana, że mogą odnaleźć się w oferowanej przez nią rozrywce zarówno pięciolatki, jak i dziewięciolatki. Z tym, że najstarsze dzieci znajdą wyzwania odpowiednie dla siebie, przechodząc pierwsze etapy trudności i ćwicząc dopiero na kolejnych poziomach. Pierwsze mogą być zdecydowanie zbyt proste i należałoby potraktować je jako rozgrzewkę przed właściwymi ćwiczeniami. Najniższe poziomy docenią z kolei najmłodsze maluchy: mające około pięć lat.

akw

Zróżnicowane zadania

Podstawowy atut gry to możliwość korzystania ze zróżnicowanych zadań. Każde ćwiczenie mające kilkustopniowy zakres, ustalany pod względem trudności, ćwiczy odmienne umiejętności oraz pozwala na wykonywanie innych zadań. Przykładowo:

  • ćwicząca refleks gra polega na szybkim namierzaniu pojawiających się w lesie zwierząt i robienia im zdjęć,
  • ćwiczenie na spostrzegawczość to odnajdywanie pisanek ukrytych wśród innych przedmiotów,
  • poszerzające wiedzę ogólną zadanie polega na dopasowaniu dziecięcych zwierząt do „mam”. Zadanie to jest proste samo w sobie. Daje jednak korzyść w tym zakresie, że pozwala poznać nazwy małych zwierzątek, które kilkulatkom mogą nie być znane: kurczę, oślę, kocię, źrebię.
  • pamięć i koncentrację – tutaj można wymienić wiele zadań: ćwiczenie polegające na odnajdywaniu wcześniej pokazanych na monitorze palm, zadanie, którego celem jest ustawienie takich samych krokusów w linii, ułożenie puzzli (duży plus za to, że puzzle przedstawiają zdjęcia roślin, pejzaży, a nie bajowe grafiki) itd.

Ćwiczenia ruchowe

Dużą zaletą gry jest przerywanie co kilkadziesiąt minut siedzenia przed komputerem poprzez proponowanie zabaw ruchowych, które motywują dzieci, by wstały z krzesła i zaczęły wymachiwać rękami, nogami, czy rozluźniły mięśnie karku. Jeśli maluch lub rodzic sam chce zaplanować czas na przerwę, może to zrobić, najeżdżając kursorem myszki na odpowiednie pole.

Ustawienia

Gra jest wygodna także pod względem ustawień. Pozwala na łatwe przerwanie poszczególnych ćwiczeń i powrócenie do nich przy następnym uruchomienia komputera. Na samym początku ładowania gry dziecko może wybrać jedno z dziewięciu zwierzątek, które towarzyszą jego zmaganiom. Istnieje także możliwość łatwego przełączania graczy i zabawy w kilka osób.

Plusy, minusy

Gra pozwala na ciekawą formę rozrywki. Jest dobrze zaprojektowana, ciekawie przygotowana. Zadaniom towarzyszą miłe dla ucha melodie, do większej aktywności motywuje przewodnik Tabi, zachwycając się postępami robionymi przez kilkulatków.

Czy gra podoba się dzieciom? Dzieci, które nie są przyzwyczajone do ogłupiających form rozrywek, z pewnością znajdą w Akademii Umysłu ciekawy sposób na zabawę i naukę. Pozostałe mogą mieć problem z wymogiem, jakie stawia przed uczestnikami gra: potrzebą skupienia i uwagi. Akademia Umysłu daleka jest bowiem od bezmyślnych gier komputerowych, których jest sporo na rynku. Minusem w niektórych zadaniach udostępnianych w Akademii Umysłu (np. zadaniu polegającym na odnalezieniu przez dzieci poszczególnych zwierzątek) może być nie do końca odwzorowująca rzeczywistość grafika (niekiedy zbyt uproszczona).  Jednak ogólne wrażenia i poszczególne funkcjonalności: na plus.

Ogólna ocena

Jesteś producentem, dystrybutorem tego produktu? Możesz pobrać powyższą grafikę i fragment recenzji, umieszczając je wraz z odnośnikiem u siebie na stronie.W razie pytań prosimy o kontakt - kontakt@sosrodzice.pl.

Kobieta, żona, matka. Po krótkim zastanowieniu - właśnie w takiej kolejności. Nie lubi przesady oraz forsowania tylko jednego trendu w wychowaniu.

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.