10 domowych sposobów na zgagę w ciąży

Nie spiesz się

Jeśli często odczuwasz zgagę w ciąży, zwróć uwagę na atmosferę, w której spożywasz posiłki. Bardzo istotne jest, żebyś się nie spieszyła. Jedz powoli, starannie przeżuwaj każdy kęs, ciesz się chwilami, kiedy możesz smakować starannie przygotowane dania, delektuj się ich zapachem i fakturą.

Odpocznij po posiłku

Tuż po posiłku warto odpocząć, usiąść, zrelaksować się, na przykład na czytaniu książki. To nie czas na gwałtowną aktywność, nawet spacer może poczekać. Nie gładź się jednak na płasko, odpoczywaj w pozycji, w której głowa i klatka piersiowa będzie znajdować się znacznie powyżej poziomu brzucha.

Obserwuj, po czym zgaga w ciąży jest silniejsza

Warto poznać wyzwalacze, które prowadzą do zgagi. Najczęściej są to: tłuszcz, kofeina, czekolada, owoce cytrusowe, które prowadzą do podrażnienia układu pokarmowego i zgagi.

Każda przyszła mam jest jednak inna, ba każda ciąża różni się od siebie, dlatego nie warto na ślepo wykreślać z menu określonych posiłków, ale po prostu sprawdzić, co nam szkodzi, obserwując sygnały wysyłane przez nasze ciało.

Pij między posiłkami

Dobrym nawykiem w przypadku zgagi w ciąży jest picie między posiłkami, niewielkimi łykami. Niewskazane jest przyjmowanie naraz dużej ilości płynów, zwłaszcza w trakcie jedzenia, co może sprzyjać powstawaniu zgagi.

Nie jedz obfitych dań tuż przed snem

Gotowa recepta na przykrą zgagę? Najeść się przed posiłkiem i położyć się spać.

Na czas ciąży (a w sumie dla zdrowia na stałe) warto wprowadzić zasadę, by ostatni posiłek jeść 3 godziny przed snem. Na kilka godzin przed położeniem się do łóżka warto ograniczyć ilość spożywanych płynów – z tej samej przyczyny, co w przypadku dań.

Śpij wysoko

Jeśli chcesz uniknąć zgagi w ciąży, śpij w odpowiedniej pozycji. Najlepsza będzie taka, w której głowa i górna część klatki piersiowej leży nieco powyżej.

Na tym etapie sprawdzają się poduszki w kształcie klina, które ułatwiają utrzymanie kwasów żółciowych w odpowiednim miejscu. Można również podstawić pod nóżki na wysokości poduszki książki lub inny przedmiot, który pozwoli nam spać wyżej.

Noś luźne ubrania

Co ma zgaga w ciąży do odzieży? Okazuje się, że związek jest dość silny i łatwy w identyfikacji.

Ciasne ubrania sprawiają, że nacisk na brzuch jest większy, co może zwiększyć problem z kwasami żółciowymi i ich wylewaniem do przełyku. Warto zatem sięgnąć po luźniejszą odzież ciążową, która zapewni swobodę i pozwoli nam uniknąć przykrych objawów.

Wypróbuj imbir

Jeśli cierpisz z powodu zgagi w ciąży, sięgnij po naturalne składniki, które ukoją przykre symptomy. Bardzo dobre efekty przynosi imbir, przyprawa, która skutecznie zmniejsza mdłości i chroni przed wymiotami. Niestety nie ma dostatecznych dowodów, że imbir radzi sobie również ze zgagą, doświadczenie wielu przyszłych mam potwierdza, że tak właśnie się dzieje.

Migdały na zgagę w ciąży

Ze zgagą poradzimy sobie również dzięki migdałom, które są ważnym źródłem wapnia i magnezu. Migdały świetnie regulują pracę układu pokarmowego, uspokajają go – wystarczy kilka sztuk jedzonych po każdym posiłku. Wypróbuj!

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Skonsultuj się z lekarzem.

Jesteśmy tu dla Ciebie. Podejmujemy tematy, które dla nas, Rodziców, są ważne. Miło nam Ciebie gościć na naszej stronie! :) Pozostaw ślad po sobie w komentarzu! Jeśli prowadzisz bloga, chętnie Cię odwiedzimy! :)

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.