Mamusiu, jaka Ty jesteś piękna – jak pozbyć się brzuszka po ciąży?

Podczas ciąży brzuch powiększa się do sporych rozmiarów. Nabiera kształtów, po to by sprostać oczekiwaniom rozwijającego się dziecka. To, co w czasie ciąży cieszy i staje się przedmiotem zachwytu, po porodzie w jednej chwili zmienia się w problem, z którym trzeba powalczyć.

Nie ma co złudnie wierzyć, że poród sprawi, że brzuch zniknie. Owszem będzie mniejszy, a po okresie połogowym jeszcze dodatkowo straci na wielkości, a jeśli zdecydujesz się na karmienie piersią, część pracy zostanie wykonana za Ciebie… Wszystko to jednak nie sprawi, że zamiast wiszącego „worka” w pasie pojawi się ” kaloryfer”.

Frustrujące? Chyba nie tak bardzo, biorąc pod uwagę, że większość artykułów kierowanych do młodych mam zaczyna się stwierdzeniem typu: „nie siedź w fotelu, tylko się rusz!”. Osoby redagujące takie teksty, rzadko są młodymi mami. Nie wiedzą, że po porodzie i przy małym dziecko trudno znaleźć czas i siły, bo opieka nad dzieckiem jest zbyt absorbująca, a samopoczucie zmienia się jak w kalejdoskopie – w jednej chwili dając wiele energii, by za chwilę nie pozostawić jej ani trochę.

To nie wszystko. Rady każące się ruszać są tylko w pewnym sensie pomocne, bo młode mamy właściwie są non stop w ruchu, więc bieganie czy spacery mają już z głowy, bo robią to codziennie. Mimo to nie ukształtują one talii, tak jak by się tego chciało. Tutaj trzeba specjalnego poświęcenia. Efekty na pewno będą zaskakujące, jeśli dostosujesz się do kilku ważnych wskazówek i sama wybierzesz, która metoda na pozbycie się brzuszka jest odpowiednia dla Ciebie.

Uwaga! Nie próbuj w żaden sposób pozbywać się brzuszka w czasie połogu, odczekaj 6 tygodni, by organizm zregenerował się po porodzie i wtedy rusz do walki!

Ćwiczenia

Aby pozbyć się niechcianego brzuszka, należy ćwiczyć te partie mięśni, które znajdują się w jego obrębie. Tradycyjne brzuszki wykonywane między karmieniem a drzemką malucha na pewno nie zaszkodzą. Dobrym pomysłem jest włączenie muzyki w ciągu dnia i w wolnej chwili zatańczenie tańca brzucha choćby z maluszkiem, co da wiele radości Wam obojgu, a do tego Twoje mięśnie brzucha popracują. To tak w ramach relaksu. Jeśli zależy Ci na naprawdę dobrych efektach, bardzo dobrymi ćwiczeniami, które są niestety dość ciężkie i wymagają wytrwałości jest program ćwiczeń znany pod nazwą 6 Weidera.

To nie dla Ciebie? Możesz również zakupić dziecięce hula – hop i popracować nad brzuszkiem lub wybrać bardziej profesjonalne urządzenie z dodatkowymi wypustkami masującymi.   Hula hop pomoże wymodelować zgrabną talię oraz ujędrni i wyszczupli uda.
Jeśli masz czas i pieniądze, możesz wybrać się na siłownię, tam trener dobierze dla Ciebie odpowiednie ćwiczenia i w bardzo szybki sposób pozbędziesz się niechcianej oponki.

Poznaj zestaw skutecznych ćwiczeń po porodzie.

Dieta

Jeśli karmisz piersią, nie ma mowy o żadnej restrykcyjnej diecie. Ty i maluszek potrzebujecie wiele cennych mikro i makro elementów, których w pożywieniu zabraknąć nie może. Ale jeśli dokonasz w diecie niewielkich zmian, nie tylko zgubisz kilka centymetrów w pasie, ale i dostarczysz maluszkowi niezbędnych składników. Drobne korekty w codziennym menu odbędą się z korzyścią dla Ciebie i dla dziecka.

Przy stosowaniu diety należy pamiętać, by posiłki były małe, ale częste. Najważniejszym elementem jest picie co najmniej 2 litrów wody dziennie, zwiększenie spożywania warzyw i owoców, nabiału, ale  także zmniejszenie spożywania tłustych mięs oraz słodyczy (najlepiej zupełnie wyeliminować je z diety).

Jeśli nie karmisz piersią, możesz skorzystać z diety, którą indywidualnie dobierze dla Ciebie dietetyk bądź dobrać ją sama (dieta kopenhaska, 1500 kcal czy kapuściana). Przy samodzielnym doborze menu musisz się jednak liczyć z ryzykiem wystąpienia efektu jojo. Zasada jest taka: im więcej możesz schudnąć na danej diecie w krótkim odcinku czasu, tym ryzyko, że po zakończeniu diety przytyjesz, jest większe. Warto o tym pamiętać.

Ważne, żeby się nie głodzić (zapomnij o głodówkach!!), opieka nad dzieckiem wymaga od nas siły i energii, a to właśnie jedzenie nam ich dostarcza, głodna mama jedząca całymi dniami sałatę nie będzie miała dość siły, by zajmować się maluszkiem. Dlatego po prostu daj sobie spokój z takimi wyrzeczeniami i nie trać na nie czasu!

Przeczytaj więcej o diecie po ciąży.

Suplementy diety

Na rynku firmy prześcigają się w preparatach odchudzających (a co za tym idzie zmniejszenie obwodu w pasie), więc jest w czym wybierać. Jedne hamują łaknienie (np. Ocet jabłkowy, Hoodia Gordonii), inne przyspieszają metabolizm, poprawiając spalanie tłuszczu (Ultraslim, Fiołek trójbarwny, zielona herbata), czy zwiększają przemianę materii (np. herbatka Figura). Najważniejsze by był to produkt kupiony w aptece, a nie w internecie od osoby nieznanego pochodzenia. Jest wielu oszustów, którzy tylko czekają na zdesperowanych właścicieli niechcianych oponek. Farmaceuta w aptece na pewno doradzi, jaki suplement wybrać i w jakiej formie (kapsułki, herbata, kawa, krople, koktajl, plastry), dzięki czemu ma się pewność, że dany preparat nie zaszkodzi, a ma szansę pomóc.

Postawa

Prawidłowa postawa to trik, który często stosują gwiazdy. Wystarczy wciągnąć brzuch, wyprostować plecy i nauczyć się w ten sposób chodzić na co dzień.
Taka postawa sprawi, że wydasz się wyższa a brzuch będzie mniejszy. Mimo że teoretycznie nic się w Tobie nie zmieniło, będziesz po prostu lepiej się ze sobą czuła, a inne osoby to zauważą.

Bielizna

Zapewne nieraz widziałaś filmy z czasów, kiedy kobiety dzięki „upchaniu” brzucha w gorset właściwie go nie miały. W jednej chwili traciły fałdki, a w ich miejsce zyskiwały szczupłą talię i wymiary osy.
Prawidłowo dobrana bielizna może okazać się końcem problemów z widocznymi fałdkami. Odpowiednie majtki uciskające brzuch bardzo ułatwiają dopięcie guzika w przyciasnych spodniach. Natomiast jeśli planujesz jakieś wielkie wyjście, bądź romantyczny wieczór w ukochanym  pomocny może okazać się dobrze dobrany gorset, który sprawi, że brzuch stanie się niewidoczny, biust uniesiony a partner zachwycony.

Pielęgnacja w domu

Jeśli chcesz, możesz spróbować powalczyć z niesfornym brzuszkiem w domu. Na początek zafunduj sobie porządny peeling z gruboziarnistej soli morskiej. Masuj ciało okrężnymi ruchami, aż skóra na brzuchu zaczerwieni się. Możesz też użyć szorstkiej rękawicy.

Równie dobry okaże się łagodniejszy peeling: garść płatków owsianych wymieszaj z łyżką soli i śmietany i wmasowuj w skórę brzucha, a następnie zmyj raz zimnym, raz ciepłym prysznicem (naprzemiennie). Na koniec posmaruj się wyszczuplającym kremem bądź balsamem (np. Eveline, Avon) i owiń folią spożywczą na około 20 minut.

Peeling przyspieszy spalanie tkanki tłuszczowej, a folia pomoże dobrze wchłonąć wyszczuplającemu kremowi i podwoi jego działanie. Jeśli nie masz specjalnego kremu, możesz sporządzić swój własny ze składników, które znajdziesz w kuchni. Wystarczy łyżka fusów z kawy, łyżka cynamonu, łyżka mielonego imbiru i łyżka balsamu, którego używasz na co dzień. Składniki połącz i wmasuj w brzuszek. Ważne, aby pamiętać o codziennej pielęgnacji skóry brzucha. Oczywiście nie ma co oczekiwać, że sam krem zdziała cuda, ale na pewno brzuch będzie jędrniejszy, co optycznie go wyszczupli.

Aby zmniejszyć obwód w pasie, bardzo sprytną metodą jest obszczypywanie skóry. Wystarczy podczas oglądania ulubionego serialu usiąść wygodnie w fotelu i opuszkami palców lekko naciskać skórę, jakbyśmy się szczypały. Ta metoda jest bardzo prosta i nie wymaga zbytnio wysiłku, a rezultaty widać bardzo szybko, ponieważ  ten prosty sposób można poprawić ukrwienie skóry, a co za tym idzie pobudzać nasz brzuszkowy tłuszczyk do pracy.

Przeczytaj więcej o pielęgnacji brzucha po ciąży.

Wioleta 30-letnia mama trzyletniego Wojtusia. Absolwentka studiów pedagogicznych. Z zamiłowaniem pochłania wszelką wiedzę na temat wychowywania dzieci, gotowania oraz dziedzin kosmetyki. Zagorzała zwolenniczka karmienia piersią i jak najczęstszego chwalenia dzieci. Wyznaje zasadę: "Słuchaj dobrych rad, ale postępuj zgodnie z matczynym instynktem".

Komentarze

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

  1. ewanka ewanka

    ten trik też stosuję :-) tzn. wciągam brzuch i prostuje plecy :-) pomaga mi tą podstawę utrzymać jeszcze gorset, ale taką podstawę mogę utrzymać cały czas tylko przy komputerze, bo jak przyjdzie mi gonić za dziećmi czy sprzątać dom, a nie wspomnę o pielęgnacji ogrodu. To niestety chce mi szczelić kręgosłup :-/ no i mam jeszcze jeden problem z mięśniami brzucha :-( mam je naderwane ;-( dla tego muszę się męczyć z tym gorsetem :-/

  2. anusia12346 anusia12346

    ja zaczynam jazde rowerem godzinkę dziennie z mezusiem a dzieciaki z babcią no i nie jem po godzinie 18 :)

  3. anka484 anka484

    Dieta po porodzie ważne jest też picie dużej ilości wody min.2 litry wody.
    Woda oczyszcza organizm, ale i też pomaga zwalczyć cellulit.
    I przede wszystkim regularne posiłki wiem że jest to ciężko utrzymać bo maluszek dużo nas absorbuje ale dzięki temu organizm nie będzie odkładał tłuszczyku.
    Przy nieregularnym jedzeniu organizm przestawia się z trybu spalanie na oszczędzanie.
    I nawet malutki posiłek może się odłożyć na brzuszku czy pośladkach.

  4. anka484 anka484

    Ważne jest też śniadanko jak to często bywa że o nim zapominamy.
    A to jest najważniejszy posiłek dnia.
    Brak porannego posiłku to spowolniona przemiana materii i dodatkowe kilogramy

  5. OlkaG OlkaG

    Ja mam to szczęście, że nie muszę robić nic, by zniknął… Jedynie nadmiaru skóry trudno się pozbyć – macie na to jakieś sposoby?

  6. anka484 anka484

    W gabinecie kosmetycznym drogie mamy polecam zabieg endermologi.
    Jest to zabieg przy użyciu specjalnego urządzenia pod ciśnieniem, dzięki któremu skóra po każdorazowym zabiegu staje się bardziej elastyczna, jędrna i przede wszystkim gubimy zbędne kilogramy.
    Już 10 zabiegów i efekt jest widoczny od razu. Oczywiście należy pamiętać o odpowiedniej diecie i o piciu dużej ilości wody

  7. anka484 anka484

    Dziecięce hula hop jest super ja próbuje tańczysz czasem z maluszkiem do muzyki i rzeczywiście nie tylko mnie sprawia to dużo radości a przypominam Drogie mamy że pod wpływem ćwiczeń i tańca też wydzielają się endorfiny hormony szczęścia:)

  8. Anka69 Anka69

    Mi było strasznie trudno zrzucić kilogramy, dlatego szukałam kogos kto mi w tym pomoże i znalazłam trenera personalnego- Patryk Zandecki. Zdawac by się mogło że nie jego branża :P ale pomógł mi schudnąć tyle ile było zbędnę i dopasował diete do moich potrzeb. Teraz znów czuję się jak przed ciąza

  9. ania ania

    Dieta kopenhaska, 6 weidera serio ?? Masakra porady. 6tka moze zniszczyc plecy bo ich nie wzmacnia a kopenhaska zatrzymac metabolizm. Omg..